GETEST: PAPER TIME WERKPLANNER

Je hoofd zo leeg mogelijk maken: ik ben er groot fan van. Alles waar je je hoofd niet mee hoeft te belasten en op kan schrijven, kan je het beste ook daadwerkelijk opschrijven. Je hoofd houdt zo ruimte over voor andere zaken. Eén van de dingen die je kan opschrijven zijn al je taken. Zoals ik al in een eerdere blog schreef, ben ik gek op To Do lijsten maken. Even een korte terugblik op de voordelen van een To Do lijst:

Voordeel 1: alles van je afschrijven is fijn
Voordeel 2: je vergeet minder
Voordeel 3: je slaapt beter
Voordeel 4: overzicht
Voordeel 5: je kan gemakkelijker prioriteiten stellen
Voordeel 6: je werkt productief

Allerlei losse velletjes en verschillende lijsten bijhouden met alle taken die je te binnen schieten, hebben juist een averechtse werking, namelijk chaos. Daarom is het fijn dat je één boekje bijhoudt met al je To Do’s erin. Naast een To Do boekje, is een agenda uiteraard een echte must voor een opgeruimd hoofd. Het liefste gebruik je niet een apart To Do boekje en agenda, maar gebruik je alles in één om het overzicht echt goed te bewaren. En hoe leuk is het om naast een praktisch boekje, ook een mooi boek te hebben die je kan gebruiken? Het oog wil ten slotte ook wat en hoe mooier het boek is, hoe leuker het is om hem bij te houden en ook echt te gebruiken. De Paper Time Werkplanner heeft hierover nagedacht! De Paper Time Werkplanner is een agenda, notitieboek, social media planner en to-do-block in één, gegoten in een mooi jasje.

(Tekst gaat verder onder foto. Alle foto’s zijn eigendom van de Paper Time Werkplanner)

De Paper Time Werkplanner is geen datum gerelateerde agenda, waardoor je hem op elk moment kunt gaan gebruiken, of je er nu midden in het jaar mee start, hem voor een schooljaar wil gebruiken of voor een project. Wanneer je de planner openslaat, zie je eerst een gedeelte waarin je je week kan plannen. Er is ruimte voor veertig weken, dus als je meer weken werkt dan heb je daar misschien wat tekort aan, maar dat kun je gemakkelijk oplossen door een navulling te bestellen. In de weekplanner kan je per dag je afspraken noteren in het agendagedeelte, daaronder kan je al je to do’s opschrijven, met een apart gedeelte voor werk en een apart gedeelte voor thuis, er is ruimte voor aantekeningen, je prioriteiten, wie je moet bellen of mailen, je kan 10-minuten projecten opschrijven én je social media plannen. Wauw! Zoveel verschillende onderdelen die je kan noteren en allemaal te zien in één oogopslag. Super overzichtelijk.

Wanneer je doorbladert, kom je terecht bij de maandelijkse social media planner. Hier kan je per maand zien in welke week en op welke dag je wat op social media wil posten. Ik plan meestal maar een weekje vooruit, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je een constante content plaatst of echt vaak iets post, dat dit ideaal is om overzicht te bewaren.

Na de twaalf maandelijkse social media planners, kom je terecht bij de notitieruimte. Ideaal om deze planner niet alleen als planner en agenda te gebruiken, maar ook mee te nemen bij vergaderingen of afspraken om je notities op te schrijven, zodat je écht alles in één hebt en niet met verschillende boekjes hoeft te werken.

Dan denk je dat we er zijn :-). Maar, er is nog meer leuks! Je kan namelijk ook nog losse dagplanners toevoegen voor de extra drukke dagen. Dit zijn inklikbare pagina’s, zodat je ze tussen de desbetreffende week kunt stoppen. Krijg je de taken niet allemaal af in je week? Dan haal je hem eruit en klik je hem weer een week verder erin. Werk je veel met projecten? Dan is de navulling projectplanning wat voor jou. Op deze inklikbare navullingen kan je per project telefoon- en emailgegevens noteren, facturatie en kosten, websites en bronnen die je gebruikt, notitities en een planning noteren.

Ik ben fan! Wat een fijne, overzichtelijke en praktische werkplanner is dit, ik kan hem je absoluut aanbevelen. Als je puur een agenda wil gebruiken, is dit niet de planner voor jou, omdat je dan te weinig hebt aan alle extra’s. Maar ben je op zoek naar een boek waarin je overzicht kan bewaren, alle taken kan opschrijven en kan plannen, dan zou ik zeker een kijkje nemen op de site van Paper Time Werkplanner én hem bestellen. Kijk dan vooral ook eens bij de mooie accessoires, zoals de clutch of de leren omslag, zodat je echt vol enthousiasme met je werkplanner kan verschijnen.

 

Door | 2018-08-07T17:54:14+00:00 21 juni 2018|Professional Organizing, Stresscoach|0 Reacties
Tips & Tricks
Stresscoach Ontvang maandelijks mijn tips en tricks voor een overzichtelijk en ontspannen leven.
We respect your privacy.